Dolly, zoom, truck, pan, tilt, pedestal?

Photo 2013-09-12 11 18 18

Jag var jätteförvirrad förra veckan över de rätta namnen till de olika rörelserna. Jag kände att jag var tvungen att lägga lite tid på att hitta rätt. Det var ganska svårt för alla kallar allting för olika grejer. Jag har sökt runt på internet och letat och tillslut fick jag en rätt bild över vad som var vad. Det finns ju ingen mening för mig att testa olika kameraåkningar om jag inte ens vet vad de kallas eller hur det går till. Jag har även letat på bth’s bibliotek och hittat några pdf-er som kan hjälpa mig förstå det ännu mer.

 

Kommentera

