Reflektion halva block 2

Hur har det gått än så länge?

Jag fick en väldigt bra start på detta blocket. När jag skrev arbetsplanen visste jag ganska bra vad jag ville göra, så det tog inte så lång tid att göra den. Sen har jag suttit och jobbat tillsammans med Victoria, Carl, Alex varje dag och då har arbetet flutit på väldigt bra. Jag tror att när man sitter med några andra är det lättare att jobba, det blir trevligare och sen tar man lite pauser ibland, vilket jag behöver för att kunna hålla arbetsnivån hög. Sedan eftersom jag visste vad jag ville göra från början så har jag inte suttit och funderat så mycket.

 

Vad har jag gjort annorlunda i detta blocket mot förra?

Det känns än så länge väldigt bra för det känns som om detta ämnet har jag mer att undersöka om. I detta blocket har jag inte lagt för mycket fokus på att jag måste skriva i workboken, för det känns som det var onödigt i förra blocket. Och jag har tänkt att jag gör som vissa andra har gjort, färre men större inlägg.

Vad kommer jag göra i resten av detta block?

Jag kommer att fortsätta som jag har gjort och köra mitt egna race.
Jag ska inte glömma att förbereda mig för redovisningarna, försöka lugna ner mig själv så jag slipper vara nervös. Det som jag inte alls gillar är att vi har två redovisningar samtidigt, så om jag inte skulle klara det första blocket och sen har jag gjort likadant på det andra blocket och sen måste komplettera två block. Det är en känsla som jag har varit rädd för enda sen vi började block 1, och det är något som verkligen skrämmer mig. Jag förstår att examinatorerna gillar det för det blir mindre jobb för dem, men för oss är det inte en rolig känsla.

One thought on “Reflektion halva block 2

  1. Hej Amanda,
    Här kommer frågor och funderingar som vi både pratade och inte pratade om under handledningen.
    ”Jag tittade på två dokumentärer om hur de gjorde och vad de tänkte när de gjorde Mulan och Pocahontas.” – vilka dokumentärer, vad tog du med dig? Vad gjorde Disney för research?
    Vad använder du för analysmetod i din undersökning när du kollar på film? Frame by frame, tittar på filmer, går tillbaka till olika delar.
    ”Jag läste i boken om anatomi och om proportioner stod det att huvudets storlek få plats 7,5 gånger på längden på en människa, och jag tror att både disney och anime har gått efter samma mått.” – Vad för bok? & varför tror du det? Vad tar du med dig till din undersökning?
    Får du feedback från de du sitter och arbetar med?

    Kolla igenom din arbetsplan vad som

    Helt okej att göra färre inlägg men med mer information stället. Försök ha som mål att du uppdaterar workbooken minst två gånger i veckan och att du beskriver både processen, vad du har kommit fram till, research och dina egna tankar och funderingar.
    Ser riktigt coolt ut och att du har kommit igång med ditt arbete ordentligt.

    /Jens

Kommentera

