Laura

Efter att jag hade hittat på en story åt min karaktär kände jag att det var dags att testa att rita min karaktär. Så här blev det tillslut:

laura-2

För det första måste jag bara säga; Jag är inte bra på att rita. Jag har aldrig varit det, men jag försöker bli bättre för att jag älskar att animera. Och det är ett plus i kanten att vara bra på att rita när man vill animera något. Det här är i alla fall inte något som jag bara har ritat lite snabbt, utan det här tar tid för mig. När jag ritar så lyckas det alltid bli åt anime/manga hållet, och jag har ingen aning om varför. Gillar jag den stilen kanske? Är det enklare att rita? Jag vet inte. Jag tänkte att jag kanske borde titta lite mer på disney då jag ritar och se ifall jag kan få det att se lite annorlundare ut.

Så här såg processen ut, och jag målade hela tiden över det jag hade ritat tidigare för att få fram det resultatet jag fick.

alla laura

Kommentera

