Sammanfattning block två

Vad har jag gjort?

Kollade upp vilka disneyfilmer och animefilmer och serier det fanns under 90-talet.

Tog en närme titt på ögonen både disney och anime och skissade upp sida vid sida för att kunna se vad skillnanden var.

Gick in lite djupare på Pocahontas, skissade henne och även animerade hur hennes rörelse skulle kunna se ut. Jag försökte även rita henne som en anime-figur och funderade på vad som gjorde Pocahontas till Pocahontas.

Kollade upp proportionerna på anime och disney och sedan kollade hur mycket de skillde sig ifrån anatomin i boken Anatomi and Drawing.

Hade en reflektion efter halva blocket där jag pausade mitt arbete och funderade på hur det hade gått än så länge.

Tittade närme på kroppsformerna, på läpprörelserna, på läpparna, hur mycket tungan rör sig, hur mycket av tänderna som syns, på ögonbrynens form och hur de rör sig, hur mycket skuggor som används och varför, vilka färger de använde och vilka onaturliga animationer som används  i både anime och disney.

Tittade på två dokumentärer om Disney då de pratar om när de gjorde Pocahontas och Mulan.

Tittade frame by frame och analyserade; Pocahontas, Mulan, Skönheten och Odjuret, Atlantis, One Piece, Sailor Moon, Pompoko, Mononoke hime, Pokémon och Ranma 1/2.

Tog mig en titt på Sailor Moon, mangan för att se vad skillnaden var.

Läste om karaktärsdesign och med hjälp av en bok skapade jag en karakär och sedan ritade upp ett exempel på hur hon skulle kunna se ut.

Kommentera

