Idéer till frågeställning block tre

Jag har varit intresserad av att göra massa olika saker under det kommande blocket.

Det första är fotografering, vilket jag har tagit upp tidigare här i workbooken. När jag funderade på vad jag kunde göra inom det, så tänkte jag hade kunnat göra många olika saker. Jag funderade på att jobba med studioblixtar, rök, vatten, färg, sår, blod och andra analoga effekter. Jag funderade på om jag skulle blanda fotografi och 3D, lite mer övernaturliga saker. Jag funderade även på om jag skulle göra något om modellfotografering, porträttfotos. Jag har även funderat på att ha en undervattensfotografering. Har funderat på kanske fotoutställning.

Det andra jag funderat på är att göra en kortfilm i 3D. Jag har redan gjort ett manus/bildmanus så det hade varit väldigt lätt att komma igång med. Funderat på att testa att rendera ut på ett annorlunda sätt och få en liten annan känsla över filmen. Jag har även funderat på att använda lite olika kameraåkningar, fast i detta fallet inuti datorn.

Det tredje jag funderat över är att lära mig mer om musikvideo och metoder för det eftersom ett band vill att jag ska göra en åt dem. Kanske kolla på hur man jobbar mot en kund, få kunden nöjd men även göra någonting som jag känner är något jag kan stå för.

Den fjärde grejen jag tänkt på är att lära mig om mattepainting. Jag vet inte så jättemycket om mattepainting, så då hade jag tänkt att köpa en bok och läsa lite. Filma lite och sedan göra en miljö som inte finns någonstans men försöka få den att se realistisk ut. Det som jag känner med detta är att jag egentligen inte vill ägna så mycket tid till att göra mest teoretiska grejer och det är det som jag kommer behöva om jag väljer att göra det här, eftersom det är det jag har fokuserat på de andra två blocken.

Kommentera

