Arbetsplan block tre

Namn: Amanda

Epost: mandygulle@hotmail.com

Telefon: 0738182488

Handledare: Jens

Bakgrund & frågeställning

Jag skulle vilja med hjälp av min frågeställning undersöka hur man skapar en samling fotografier som alla följer en röd tråd med hjälp av ljus, former, färger, inställningar på kameran eller något tema.

Min direkta frågeställning är: Hur kan man skapa flera olika fotografier och få dem att passa ihop utan att de ser likadana ut?

Syfte

Syftet med frågeställningen är att man senare ska kunna ha bilderna i någon form av fotoutställning, antingen analogt eller på webben.

Kunskapsmål

Jag ska ha lärt mig:

– Vad det är som gör att olika fotografier passar ihop.

– Att arbeta med olika ljus, former och färger inom fotografering.

– Lära mig mer om studiofotografering.

Research

Jag tänker leta efter nya böcker, artiklar osv med hjälp av google, google scholar och bth summon. Jag kommer även titta i fototidningar och i olika fotografers portfolio för att hitta inspiration.

Metoder

Jag tänker använda mig av ett ganttschema, för att lätt planera upp vad jag behöver göra. Jag kommer använda mig av ett google dokument för att skriva ner olika idéer och tankar. Jag kommer använda mig av en kamera och olika tillbehör för att få fram det resultat jag vill ha så som blixtar, reflexskärmar osv. Jag kommer använda mig av photoshop och en ritplatta för att redigera bilder.

One thought on “Arbetsplan block tre

  1. Hej Amanda,
    Jag vill träffa dig för att diskutera din arbetsplan innan du får den godkänd. Boka gärna handledning så fort som möjligt. Du kan börja arbeta med din undersökning så länge.
    Du behöver göra din fårgeställning mer konkret t.ex. är det ljussättning och vad inom ljussättning tänker du?, bildredigering och vad inom redigering kan du fördjupa dig inom? som du ska fokusera på för att sedan publiceras på en fotoutställning.

    Du hinner inte titta på allt utan hitta något ämne som du fördjupa dig inom.
    /Jens

Kommentera

