Fotograferingstillfälle 1

Tänkte jag skulle lägga upp några bilder jag tog under fotograferingstillfälle 1. Jag fotograferade Henrietta Skoog och Victoria Lindh och hade Mårten Borja som aggerade fläkt.

IMG_4538-3

Här bad jag Henrietta att stå i en ganska obekväm pose, men det tänker man inte på när man tittar på bilderna. Hon har väldigt fina axlar, så jag tänkte att då är det perfekt att ta en bild då hon tittar över axeln. Jag ändrade ljussättningen ganska många gånger för att inte få henne att se trött ut, vilket inte hade varit så konstigt då vi fotograferade till tolv på natten.

IMG_4570-2

Denna bilden hade jag tänkte arbeta vidare på, eventuellt photoshoppa in en klänning på Victoria eftersom hennes ben var så svåra att se- svart på svart. Jag sa åt henne att ha svart på sig men det visade sig vara en ganska dålig idé. Behöver ha något ljusare så att man kan mörka ner ljussättningen lite grann. Jag älskar hur denna bilden blev väldigt spontan; hon står inte och posar så på så sätt blir bilden mycket mer levande och graciös.

IMG_4503-2

Det här är många bilder ovanpå för att skapa en känsla över att hon ger upp. Först kan man se att hon är lite förvånad som hon precis fått reda på något chockerande och sedan börjar ta in känslorna och börja falla mot golvet.

IMG_4590-2

Försöker att inte visa rädsla.

IMG_4487-2

2 thoughts on “Fotograferingstillfälle 1

  1. Hej Amanda,
    Här kommer några frågor kring din undersökning. ”Därför har jag börjat läsa en bok om porträttfotografier där de går igenom allt som man behöver kunna. Jag tänkte dessutom fota porträtt så då passar det bra att läsa den boken.” – Vad för bok och vad för inriktning har du valt att fokusera din inriktning på inom fotografering?
    Fina bilder, men vad vill du säga och visa med bilderna? Utgår du från någon känsla, handlar det om ljussättning, fotograferingstekniker?
    Konstnärligt uttryck?
    Researchområde för din undersökning?

    /Jens

Kommentera

