Arbetsplan block fyra

Namn: Amanda

Epost: mandygulle@hotmail.com

Telefon: 0738182488

Handledare: Jens

Bakgrund & frågeställning

Hur kan man med hjälp av Charles-Amable Lenoir’s målningar skapa en digital målning i photoshop? Hur kan man ta in teknikerna han använde och applicera dem själv på ett kreativt sätt?

Min direkta frågeställning är: Hur kan man skapa kreativa illustrerade porträtt med hjälp av photoshop?

Syfte

Charlse-Amable Lenoir använder sig av en målarteknik som kallas realism. Syftet med frågeställningen är att med hjälp av konstnärens Charles-Amable Lenoir tekniker kunna applicera de på ett kreativt sätt i photoshop.

Kunskapsmål

Jag ska ha lärt mig:

– Olika tekniker för digital painting i photoshop

– Utöka förståelse för skuggnig, gradienter, olika penslar för att få en känsla av realism.

– Bli bättre på att snabbt kunna skissa ner en bra thumbnail

– Bli bättre på att idégenerera på egen hand och komma på kreativa idéer.

Research

Jag tänker leta efter nya böcker, artiklar osv med hjälp av google, eventuellt google scholar och bth summon. Jag kommer även titta i olika portfolios för att hitta inspiration. Jag kommer titta på olika tutorials och läsa om hur andra som ritar i photoshop går till väga.

Metoder

Jag tänker använda mig av ett ganttschema för att lätt planera upp vad jag behöver göra. Jag kommer använda mig av ett google dokument för att skriva ner olika idéer och tankar. Jag kommer använda mig av en kamera för att eventuellt fota referensbilder. Jag kommer använda mig av photoshop och en ritplatta.

One thought on “Arbetsplan block fyra

Kommentera

